Na pierwszej rozmowie osobistej lub telefonicznej pracownik Punktu dokona rozeznania Twojej sytuacji, będziesz mógł powiedzieć o swoim problemie i o tym jak sobie z nim radzisz. Pracownik Punktu wysłucha Ciebie, spróbuje wesprzeć, dokona rozeznania indywidualnych potrzeb i we współpracy z Tobą ustali plan pomocy. Jest to spotkanie, które jest dostosowane do potrzeb klienta. Jeśli przebiega osobiście to zazwyczaj trwa około godziny. Staramy się, aby przebiegało w spokojnych
i komfortowych warunkach. W ramach interwencji udziela się natychmiastowej specjalistycznej pomocy psychologicznej, a w zależności od potrzeb – poradnictwa socjalnego lub prawnego, w sytuacjach uzasadnionych – schronienia, które jest uregulowane oddzielnymi porozumieniami między PCPR a miejscami udzielającymi schronienia. Najważniejsze w interwencji kryzysowej jest to, aby zapewnić osobie w kryzysie poczucie bezpieczeństwa, zmniejszyć poziom lęku i udzielić wparcia emocjonalnego, oraz pomóc w opracowaniu strategii radzenia sobie.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie” organizowanew ramach