WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE

Na pierwszej rozmowie osobistej lub telefonicznej pracownik Punktu dokona rozeznania Twojej sytuacji, będziesz mógł powiedzieć o swoim problemie i o tym jak sobie z nim radzisz.  Pracownik Punktu wysłucha Ciebie, spróbuje wesprzeć,  dokona rozeznania indywidualnych potrzeb i we współpracy z Tobą ustali plan pomocy. Jest to spotkanie, które jest dostosowane do potrzeb klienta. Jeśli przebiega osobiście to zazwyczaj trwa około godziny. Staramy się, aby przebiegało w spokojnych
i komfortowych warunkach.  W ramach interwencji udziela się natychmiastowej specjalistycznej pomocy psychologicznej, a w zależności od potrzeb – poradnictwa socjalnego lub prawnego, w sytuacjach uzasadnionych – schronienia, które jest uregulowane oddzielnymi porozumieniami między PCPR a miejscami udzielającymi schronienia.  Najważniejsze w interwencji kryzysowej jest to, aby zapewnić osobie w kryzysie poczucie bezpieczeństwa, zmniejszyć poziom lęku i udzielić wparcia emocjonalnego, oraz pomóc w opracowaniu strategii radzenia sobie.

Aktualności

Prośba o wzięcie udziału w ankiecie

Wydział Polityki Społecznej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku zwraca się z prośbą o wsparcie w procesie realizacji badań ankietowych, które są przeprowadzane przez Fundację Oddziału

Czytaj więcej »
Skip to content