
Cel główny projektu:
Celem projektu jest wypracowanie modelu działania oraz przetestowanie skuteczności systemu Indywidualnych Kont Rozwojowych (IKR) Junior dla dzieci i młodzieży. Poprzez wdrożenie systemu Indywidualnych Kont Rozwojowych (IKR) Junior projekt zapewni wsparcie dzieci i młodzieży z rodzin o niskich dochodach w rozwijaniu ich talentów i zainteresowań, uwzględniając równy dostęp do różnorodnych form edukacji pozaformalnej.
Zadania:
- Realizacja pilotażu projektu w okresie jednego semestru szkolnego: styczeń-czerwiec 2025 r. Pilotaż miał na celu przede wszystkim wstępne przetestowanie nowego rodzaju finansowania zajęć dodatkowych dla uczniów (w tym zaplanowanie, przygotowanie i przetestowanie systemu informatycznego IKR) na ograniczonej grupie docelowej. Pilotaż objął ok. 100 uczniów i uczennic z województwa podkarpackiego i lubelskiego. (Rekrutacja zakończona).
- Opracowanie oraz wdrożenie ostatecznego kształtu systemu Indywidualnych Kont Rozwojowych Junior poprzez następujące działania:
- Opracowanie systemu informatycznego, w którym uczniowie oraz uczennice biorący udział w projekcie utworzą indywidualne konta umożliwiające: składanie wniosków na dofinansowanie zajęć dodatkowych, monitorowanie stopnia wykorzystania przyznanych danemu uczniowi lub uczennicy środków oraz załączanie dokumentów do rozliczenia zajęć.
- Rekrutacja uczestników projektu w naborach ogólnopolskich zgodnie z przyjętym regulaminem.
(2 czerwca 2025 r. wystartowała rekrutacja do pierwszego naboru ogólnopolskiego).uwaga, link otwiera się w nowej karcie
UWAGA: WYDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA WNIOSKÓW!
Rekrutacja trwa do 25 CZERWCA 2025 r. (do godz. 15:59:59 czasu polskiego) z zastrzeżeniem, że zostanie ona automatycznie zamknięta po wpłynięciu 4500 wniosków.
Stypendia w tym naborze otrzyma 4000 uczennic i uczniów. - Realizacja zajęć dodatkowych przez uczniów i uczennice.
- Opracowanie modułu badawczego – oceny wpływu podjętych w projekcie działań oraz rekomendacje dot. proponowanej ścieżki wspierania rozwoju uczniów w trudnej sytuacji materialnej.
Szczegóły na stronie https://www.frse.org.pl/fers-ikr